Aktualności

Nasi studenci po raz kolejny w Blended Intensive Program

25.08.2025

Już drugi rok z rzędu studenci naszego Instytutu pod opieką prof. Radosława Domke uczestniczyli w programie Erasmus+ w formule Blended Intensive Program organizowanym przez Uniwersytet w Suczawie. W projekcie zatytułowanym "PAST to FUTURE. Rural Development through Heritage and Tourism" wzięli udział studenci oraz pracownicy naukowi z Rumunii, Polski, Niemiec, Włoch i Turcji.

Projekt składał się z dwóch części – zdalnej, w dniach od 14 czerwca do 17 lipca, oraz czynnej, w dniach 20-27 lipca w Suczawie oraz w Kaczyce, miejscowości o historii ściśle związanej z polskimi osadnikami na Bukowinie.

Wiele uwagi poświęcono elementom etnograficznym tych terenów, traktowanym jako inspiracja dla zrównoważonego rozwoju. Grupa warsztatowa, w której znaleźli się studenci naszego Instytutu: Adrianna Menażyk, Dawid Buczyński, Rafał Kowalczyk, Mirela Dąbrowska i Stefania Sikorska, podjęła się zadania usprawnienia sfery informacji turystycznej poprzez przeprowadzenie badań terenowych i stworzenie opisów wybranych budynków – Milczących Ambasadorów – uznanych za szczególnie cenne z uwagi na aspekty architektoniczne oraz historyczne, a także wygenerowanie kodów QR, by ułatwić turystom wyszukiwanie informacji.

Ponadto 24 lipca, w celu pogłębienia wśród uczestników refleksji na temat istotności występujących na badanych obiektach ornamentów drewnianych, Adrianna Menażyk wygłosiła referat pt. "Apotropaic Motifs in Wooden Architecture". 

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18